slide show

Finfina örhängen
   -   Publicerat i: Allmänt

2014-10-01

SARA BJÖRNE är en av webbutikens smyckesdesigner. Hon är bosatt i Kiruna, men har rötterna i Abisko. Hennes produkter utmärks av det enkla och stilrena, med utgångspunkt i kvalitet och hållbarhet.

 

 

 
Jag gillar att arbeta med oväntade materialkombinationer och lägger ner mycket tid och känsla i det jag gör. Min uppväxt i den samiska kulturen har färgat av sig på valet av material. För mig är det viktigt att också använda mig av ekologiska tyger” säger Sara.

 

 

 

 

 

 


 

Just nu har hon lanserat en serie örhängen gjord på finaste porslin med stift i 925 silver. Finns med mönster Fiskben, Bárut (vågor) och Davás(västerut). Örhängena går nu att beställa i webb-butiken miessidesign.com. Superfina örhängen som kompletterar både vardags-och festoutfiten.

 

 
 

 


 

Sedan tidigare finns hennes stilrena armband i webbutiken. Bilden längre ner visas långt tennarmband Ruoksat i röd twill, som viras tre gånger runt handleden. Namnet Ruoksat är nordsamiska, och betyder kort och gott - röd. Armbanden är med sin stilrena design, lätt att matcha till nästan allt. Lika fina både till vardag och fest. Passar både till hon & han. Tillverkad av tenntråd och 100 % bomullstwill. Fäste i 925 silver.
 
 

 

 


KOMMENTARER

KOMMENTERA HÄR

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: